Translate

lørdag 2. september 2017

Testfiske på nytt sted

Er en plass jeg har sett meg ut på kartet som virker spennende. Har tenkt å prøve der flere ganger, men ikke blitt noe før nå. Kjetil Gisholt, Jon Helgetveit og jeg setter kursen ut mot kysten. Denne gangen skal det fiskes med råreke, kokt reke og Tobis med lett utstyr. Målet er "alle" arter på 5-20 meters dybde. Men hadde håpet på å finne en ny Flyndre, Fjesing og Rødknurrplass.

Etter kort tid har det kommet mange forskjellige arter over rekka. En skikkelig fin plass!
Som jeg håpet, fikk vi både Fjesing, Sandflyndre, Rødspette og Skrubbe. Til og med Rødknurren var der. Endelig fikk jeg min første! En flott skapning på 560 gram. Etter min mening, en av di kuleste fiskene vi har her i landet. Fine farger og digre vinger. Krabber rundt på korte bein, og knurrer når du holder den i hånda. Nesten som en liten Dachs 😊.
Det stoppet ikke der. Nye arter kom stadig over rekka. Innenfor ett lite område fikk vi Rødknurr, Knurr, Vanlig Ulke, Sandflyndre, Rødspette, Skrubbe, Fjesing, Makrell, Torsk, Lyr, Sei, Blåstål (og Rødnebb), Bergnebb, Fløyfisk, Sypike, Sild og Taskekrabbe. Så under neste festival, kan dette være et sted som er verdt å gi en sjangse.


Min første rødknurr. 560 gram.


 "Trippelhugg" med Fjesing, Rødspette og Fløyfisk.


 Vanlig Ulke i flotte farger




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar