Translate

søndag 23. juli 2017

Testfiske på dypet. Nye PB`er, kniving om Båtrekord, og en litt spesiell avslutning.

Etter gårsdagens fine langer, og med fortsatt finvær, må man jo ut på dypet igjen. Denne gangen skal Sverre Rype få testet havfiske for første gang. Trengte en mann til for å betjene den andre stanga. Kjetil var ikke vanskelig å be. Litt somling på kvisten, men kom oss ut til slutt.

Planen i dag var teste nye plasser. Startet med å drifte over et par steder jeg hadde sett meg ut, men uten særlig resultat. Etter litt fikling på plotteren, fant jeg en plass som så litt spennende ut.
Her skjer det litt. Noen mindre Langer først, og så blir di litt større etter vært som vi drifter. Mye fin fisk kommer over rekka. Så har Kjetil noe tyngre på kroken. Brosme double`! Den største på 9,3kg. Andre PB for dagen og båtrekord! Samtidig drar Sverre opp en litt mindre Brosme. Har ikke ekkolodd som leser på denne dybden, men vi merker at bunnen er hard og ujevn. Ny gromplass er lokalisert! 😉


Kjetil med Brosme double`

Vi kjører opp igjen og slipper ankeret. Legger oss i området vi fikk den fine Brosma. Det tar ikke lange tiden før det biter på begge stenger. Nå er det endelig noe litt tyngre fisk på stanga til Sverre. Etter mye svetting og pusting, kom det omsider opp en Brosme på 10,8 kg. PB og ny båtrekord igjen! Kjetil på den andre siden løftet opp en pen Brosme på 7-8 kg. Nå begynner mobbinga, og humøret er på topp. Så hugger det hardt i stanga til Kjetil. Etter mye slit kommer en Lange på 16kg over rekka. Ny PB igjen! Mobbinga er nå i full gang 😅. Skvetter med øl blir ofret, og Kjetil begynte å flu med kotelettbein. Noe som skal vise seg å være dagens sjakktrekk 😋

Sverre i godt humør.

Kjetil i Kjent stil.


Sverre med Brosme på 10,8kg ny PB og Båtrekord. Kjetil med Lange på 16kg og ny PB.

Flere fine Brosmer kommer over rekka, noen få Langer også. Begynner å bli mye fisk ombord nå, så jeg hinter om at det kanskje snart er nok? Gutta hadde ikke veldig lyst til å dra inn, men vi ble enige om at etter neste fisk så må vi gi oss.
Kjetil fikk siste nappet, og det drar godt i andre enden. Opp kommer en stor og feit Brosme. Med Sverre hengende over skuldra, veier jeg den til 11.5kg. PB på Kjetil og Båtrekord igjen!
Selvfølgelig er det mobbing på gang igjen. 😋
Sverre drar frem kniven for å sløye, og så hører jeg plutselig "HVA FAEN" bak i båten. I magen på Brosma ligger kotelettbeinet Kjetil kasta i sjøen noen timer tidligere! 😲 Helt utrolig... Nå er selvfølgelig krangelen igang. "Du har fora opp fisken!" "Må veie di uten mageinnhold" "Det var egentlig min stang den beit på, vi bytta jo side" Var noen av kommentarene. Hehehe 😅 Jeg ler så jeg griner av de to. Fikk dessverre ikke handlet inn noe Champis siden det var helg, og flaska røyk i går. Men gutta fikk øl hjemme på plenen istedet.


Her ligger kotelettbeinet Kjetil hadde "fora" Brosma med.

Brosma til Kjetil 11.5kg. PB og Båtrekord. Dessverre det eneste bilde jeg hadde tatt.


Heftig fangst. Mye jobb, men mye god mat. Ble svarte natta før vi var ferdige.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar